Tuesday, February 18, 2014

perkongsian

ASSALAMUALAIKUM

holla hollu ku beri nama cikebum cikebum *sambil bersihkan habuk*. Ya Allah berkurun sudah tak update blog ni. dah ghupe rumah hantu dah. haha. dengan template dah basi dengan header gambar zaman muka mulus tulus lagi. nampak sangat penulis blog ni dah makin dimamah usia *kemain ayat*

well, before i proceed to my main objective today, i would like to apologize to  everyone especially my blog readers sebab dah berkurun tak menghapdate tulisan cakaran ayaman kat blog ni. nak kata busy, takdelah busy pun. apa entah aku buat selama tak update blog ni. aku pun tak tahulah nak kata.

so, jom proceed pada main objective aku update blog pada hari ini.a few days ago, ada seorang kawan baik yang memang rapat macam isi dengan kuku telah meminjamkan sebuah buku kepada aku. disebabkan isi kandungan buku tersebut boleh dimanfaatkan oleh bukan sahaja kami berdua, malah seisi alam semesta ni kalau mereka baca, maka dia telah membuatkan aku berjanji untuk share the contents dalam buku tu di blog ni. sharing is caring kan?

apalah guna hanya kami berdua sahaja yang dapat memanfaatkan ilmu-ilmu berguna yang tertulis dalam buku tersebut sekiranya ia akan jadi lebih bermakna kalau ilmu tu dikongsi dengan semua orang. bangsa membaca bangsa berjaya, kan?

tapi tidaklah setiap details dalam buku tu aku tulis kat sini. tak tak. kang orang tuduh aku plagiat pulak. mihmih. aku akan summarize kan setiap chapter kandungan buku tu di sini, dan kalau ada yang mahu membincangkan apa-apa berkaitan isi buku tu, dialu-alukan. sebab pemahaman setiap orang berbeza kan? mungkin aku interpret cara lain, orang lain faham cara lain. so, feel free to discuss anything regarding the topics here. kat facebook pun boleh, kalau anda friend facebook sayalah. hihi

so, here's the book............



i'm sure ada jugak antara pembaca yang dah baca buku ni. buku merupakan kompilasi segmen 'Al-Quran dan Sains' dalam majalah Infiniti.

so, seperti yang saya katakan kat atas tadi, feel free to discuss anything regarding the topics akan akan saya summarize kan tu. in case saya tersilap faham atau tersilap summarize, mohon tegur. sebab macam saya cakap tadi, saya mungkin silap faham.

ok tu je. lepas ni saya akan update bab pertama buku ni. stay tune :) maaflah kejap saya kejap aku, kejap formal kejap tak formal. haha.

Assalamualaikum.

No comments: