Wednesday, September 14, 2011

beza becok dan ramah

ASSALAMUALAIKUM..

hey hoo!! wah agak lama aku tinggal blog ni berhabuk sampai segala jenis binatang peliharaan giant kawan doraemon tu dah datang menetap kat blog aku ni. eh lama sangatlah kan aku tinggal blog ni. hahaha..

semalam dan hari isnin lepas aku takde kelas pun. so free sepanjang hari sampai aku pun bosan bergolek golek atas katil. haha.. tapi hari ni, kelas pertama aku dah start.

first kelas patutnya kelas TITAS pukul 8.30 pagi tadi. but then aku pun tak tau kenapa lecturer tak menampakkan batang hidungnya yang mancung dan halus mulus selembut sutera tu kat dalam lecture hall. pergh.. berasap bontot kitorang tunggu lecturer tu 3 jam tak masuk masuk.

at last, kelas TITAS pun tamatlah. pastu mulalah pulak kelas holistic care in nursing.

ok aku menaip ni bukan nak cerita pasal kelas akulah ngeng. aku nak share dengan korang pendapat terbaru aku pasal perbezaan becok dan ramah. eh ramah ye bukan marah.

entry kali ni mungkin seangkatan dengan entry feveret aku, kentut vs terkentut tu. hahahaha..

ok first thing first, second thing second, and third thing third....



RAMAH: senyum dan hai kat semua orang yang dia rasa macam kenal

BECOK: buat selamba badak mak jah balik kampung je bila jumpa orang orang yang dia kurang kenal walaupun dia sebenarnya kenal *eh apa aku cakap ni?*

gambar takde kaitan langsung dengan entry ni. tapi aku suka ayat dia :)


RAMAH: selalunya bercakap dengan orang sekeliling pasal point point yang berfaedah je. kiranya selalu share info dengan kawan kawanlah.

BECOK: monyet tengah menari salsabila sambil pusing pusing pokok kelapa pun dia nak cerita kat semua orang.





RAMAH: selalu senyum. selalu dan sentiasa beza okeh!

BECOK: kadang kadang buat muka ketat konon konon serious sangatlah tu. padahal takde geng nak layan dia bercakap. muahahaha..


err... lalala~~



RAMAH: tegur orang yang sepatutnya je (lelaki gatal yang sedang dalam proses mencari pasangan buat mengawan menari direject awal awal)

BECOK: tetap teruskan kebecokan macam unta tercabut ekor tu walaupun kat depan vice canselor sekalipun.


again, gambar tanpa motif



RAMAH: disenangi orang ramai

BECOK: kadang kadang ada orang yang tak menyenangi kebecokan mereka itu *amboi.. skematik diagram sungguh ayat aku*


senyum banyak banyak macam encik patung merah ni



RAMAH: most of them ambil berat pasal perasaan orang sekeliling

BECOK: most of the time kurang alert pasal sensitiviti orang terhadap sesuatu perkara akibat terlalu syok bercakap.



yeah once again. takde motif punya gambar







ok macam biasalah. ni semua pendapat aku semata mata sehidung hidung semulut mulut dan berhelai helai rambut. again aku ulang PENDAPAT AKU! kalau ada terkasar bahasa sekasar kertas graf pasir tu, maaflah awal awal aku pohon dari korang korang yang baca ni.

disebabkan aku tengah dalam mood study sekarang ni *sila percaya :p* maka ayat aku agaksss skemassss sikit. eh banyak.

mengantuklah derr oii derr!! baru lepas makan dah mengantuk pulak mata sepet aku ni. ular sawa baka biawak komodo betul.

eh oklah. nak pujuk mata aku bagi terbukak sebesar mata panda sat. hihihi.. tak lawak. jangan gelak.

tata.. adioss.. assalamualaikum..

p/s: tak taulah bila aku
berkesempatan nak update lagi.

thanks for reading!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

2 comments:

Namee Roslan said...

hahaha, ketawa saya baca entry ni!! haahah! lagi satu, becok ni mulut dia non stop membebel. tengah tdo pun membebel. haha, tp selalu org becok ni kuat melatah. betul x??

deeyamorten said...

@Namee Roslan
yup. true3.. haha.. usually diorang akan terkejut sebab ada orang buat dia trekejut, eh?

ok abaikan ayat deeya tu :)