Sunday, June 12, 2011

let me sing a song for you.. :)

ASSALAMUALAIKUM..

hai peeps!! hehe.. anda sedang buat apakah? erm.. hari ni, saya nak share satu lagi hobi saya yang tak ramai yang tau dan saya taknak pun ramai2 orang tau. malu... *dah start poyo dah....* haha.. no big deal sebenarnya guys. just wanna share something with all of you. mungkin bagi beberapa orang yang selalu bertempek dalam kehidupan seharian saya, mereka akan tau tentang hobi sampingan saya ni. tapi bagi yang tak pernah duduk sebumbung dengan saya atau mungkin jugak jarang berkomunikasi dengan saya, mereka kurang tau dan kurang peka tentang hal ni *adoiyai.. macam besar sangatlah benda yang kau nak cerita ni..*

ok, ignore mukadimah merepek kat atas tu. hobi yang saya maksudkan pada hari ni ialah menyanyi. yes, i love to sing!! saya buat semua benda sambil menyanyi. masak, menjahit, buat maths, main games, tulis blog etc. etc. even study biology pun saya still menyanyi. something yang ramai antara kawan2 saya tak boleh buat. haha.. sebab mereka kata menyanyi time baca biology memang boleh menyebabkan pembacaan tu sia2 belaka. kenapa? sebab satu point pun tak masuk otak. haha..

unfortunately, suara saya tak sesedap suara dato' siti nurhaliza, ana raffali, yuna, yuni, yuno, yunu dan segala macam yu lagi. i sing to makes myself feels relax. i sing while studying to avoid from getting sleepy. saya menyanyi waktu memasak untuk lawan dengan bunyi minyak kat dapur tu suara siapa lagi merdu *lol..* haha.. saya menyanyi bukan untuk impress sesiapa pun. saya menyanyi bukan untuk dapat pujian. dan saya tak expect everyone to know that i like to sing and i have a talent in singing *ado talent pulak ekau deeya oii* ok2.. perasan tak sudah2. ignore the last sentence kat atas tu ye. haha..

i still remember waktu study week kat KMNS dulu. i used to study in the surau in front of my room. so that i would not disturb my roommates with my ugly voice yang asyik2 nak menyanyi je tak habeh2 tu kan. tapi, one day, my classmates decided to join me in the surau. oh saya tak invite ye. mereka datang sendiri. so, saya sangatlah takut kalau2 hobi saya yang asyik nak melalak tak sudah2 tu mengganggu mereka nak study. until one day, maryam asked me, 

maryam: deeya memang suka nyanyi ek?
saya: *sengih-lebar-lebar* nape? aku kacau kau ke?
maryam: eh takdelah. tanya je. dah tu asyek menyanyi je kerjanya. haha
saya: *tarik-nafas-lega-sambil tersenyum*

yes i love to sing and i love music, tapi saya tak suka kalau orang rasa terganggu dengan apa yang saya suka tu. so, kepada ex-roommates, ex-classmates, ex-arasmates, bakal roommates, bakal classmates etc. etc. kalau2 anda pernah rasa tak puas hati dengan sikap saya tu, just let me know. ok? berjuta million trillion zillion maaf saya hulurkan kepada anda semua. hehe.. *peace* oh ini bukan entry perasan ye *adalah sikit. huhu* sekadar nak berkongsi interest dengan anda semua. i'll end this here for now. chow.. tata.. assalamualaikum..

*ke-ana-raffali-an.. haha*

thanks for reading!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: