Tuesday, June 7, 2011

family gathering atau wedding??

ASSALAMUALAIKUM..

hai semua!! rindu saya tak? wahaha.. perasan sungguh. ok guys. i miss blogging so much. dah berapa hari saya tak update blog. fuhh.. memang dah penuh habuk blog ni. ok, sebelum saya mulakan apa2 sentence yang menjurus ke arah tajuk kat atas tu, saya terlebih dahulu nak mention beberapa perkara kat sini. the first thing is, saya nak ucapkan berjuta million trillion zillion terima kasih kat Syahirah Yazid sebab dia dah tolong menaikkan trafik blog saya ni. huhu.. selalunya dia yang tolong promote blog saya, hari ni biar saya pulak yang tolong promote blog beliau. wahaha.. second thing yang saya nak mention kat sini adalah pasal follower. wah.. thanks a lot to you guys yang sudi jadi follower blog yang tak seberapa lagi entah apa2 ni. saya sebenarnya tak kisah sangat pasal follower makwe ni. tapi, sebagai manusia biasa, saya tetap ada keinginan nak follower yang ramai macam orang lain kan? betul tak? hehehehehe... thanks a lot again. ok, last but not least, saya nak ucapkan selamat pengantin baru kepada mak iti dan pak de saya yang telah selamat diijab kabulkan beberapa hari lalu. juga kepada kakak dan adik lelaki saya, selamat hari jadi diucapkan. ok, full stop. dah habis cerita bla bla bla.. jom kita masuk main point hari ni..

ada nampak itu tajuk di atas? family gathering atau wedding? actually lebih tepat both. seperti yang telah di gembar gemburkan kat dalm majalah2 dan surat khabar2 *kau bajet kau artis ye deeya?* mengenai kepulangan saya ke kampung selama seminggu tu, err.. tak sedaplah ayat ni. tukar ayatlah.. macam yang saya dah bagitau kat anda semua, saya balik kampung selama seminggu untuk menyiapkan sedikit persediaan pekahwinan mak iti saya. oh ok, rasa malas pulak nak tulis panjang2. kita tengok gambar jela ek..

*saya di mekapkan oleh mak eton.. haha.. kenapa? panjang ceritanya.. :)*

*ok ni gambar rajin kakak saya yang tengah mengemas bilik pengantin.*

*the scenery.. tenang dan damai je..*

*again.. gambar rajin kakak saya. bila saya rajin takde siapa pun nak snap gambar. isk2.. sedih..*

*oh pasangan berbaju merah!! i like!! :)*

*penat buat kerja.. kesian mereka..*

*andak, kakak dan saya*

*with my cousin, hafizah*

*oh, the flower girls.. comel kan mereka?*

*saya, kakak dan hidayah, my cousin. on the wedding day*
*afiq vs afif. my beloved cousins*

*kami tumpang bersanding.. hehe*

*berangan jadi model kejap. cehh.. ade budak interframe..*

*with farah. oh, saya nampak gemuk. dush~~*

*little hadirah, kakak dan farah*

*si tembam bernama hadirah*

*oh, ignore this. hehe..*

*kakak, kak yuni, mak iti dan adek. bersanding sama2..*

*posing lagi sekali..*

*blurr..*

*the sweet couple 1 bersama pengapit. haha..*

*the sweet couple 2.. my dearest tok wan and tok ki.. comel kan? i like.. *
*mak cik2 saya yang masih hot..*
*oh, mereka lagi..*
*dan lagi..*
*my cousin, hafizah halili dan nisa sofea..*
*ok, ni semua adik beradik dan menantu perempuan keluarga. lengkap semuanya sekali.*

*the tataya!! afif's version of ultraman gaia. betul ke eja ni?*

*my mum and her uncle. sebaya tau mereka ni..*

*at last, nilah pengantinnya.. mak iti dan pak de saya*
gelaran yang sepatutnya diberikan untuk pakcik baru saya suppose to be pak dy. singkatan untuk nama beliau, zaidy. tapikan, i feel weird bila nak panggil dia pak dy. so, i've decided to call him PAK DE. biarlah orang lain nak panggil dia apa pun. ada aku kisah? so, to both of you, MAK ITI dan PAK DE, selamat pengantin baru diucapkan kepada anda berdua. semoga berkekalan hendaknya. aminn.. love you both.. muah3..

sepanjang saya berada di kampung, macam2 benda yang saya lalui. tak kiralah masam, manis, tawar, masin, pahit, payau etc etc. banyak jugak perkara yang saya pelajari. dan banyak jugak pengalaman dan memori yang terakam kemas dalam videocam otak saya. and because of that, i'll miss those moment badly. memang susah nak dapat pengalaman2 berharga macam tu. kepada semua cousin2, makcik2, pakcik2 atau sesiapa saja ahli keluarga saya yang baca entry ni, saya nak bagitau anda semua, saya sayang anda semua ketat2. muah3. thanks for everything. 

oklah guys. hari dah larut malam. kepala saya dah sakit dan mata dah berat. tu tandanya badan dah mula penat. so, what's next to do? tidurlaa... hehe.. i'll end this here. jumpa esok untuk entry seterusnya ok? tata semua. assalamualaikum.. chow..

thanks for reading guys!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: