Monday, June 20, 2011

fairy tale..

ASSALAMUALAIKUM..

hai semua!! agak lama saya biarkan blog saya sunyi tanpa apa2 post yang ada isi *lama ke?* ada sesiapa rindu saya? haha.. hari ni, saya nak meneruskan kerjaya merepek saya. jeng3.. nampak tajuk kat atas tu? kenapa saya pilih tajuk tu? entahlah. saya sendiri pun tak tau nak terangkan macam mana. baca jelah sampai entry ni habis. senang cerita kan? :)

ada tak antara anda semua yang nak hidup macam dalam fairy tale? ada tak? ada tak? ada tak? selalunya cerita fairy tale ni kan, mesti mula macam ni, "once upon a time.." dan diakhiri dengan ayat ni, "and they live happily ever after" selalunya cerita fairy tale ni mesti heroin dia cantik2 dan selalunya hero pun handsome2. walaupun pada awalnya hero tu harimau jadian pun, di akhir cerita mesti hero tu jadi handsome kan?

tapikan, dalam banyak2 fairy tale, saya paling suka cerita "beauty and the beast". cerita yang original ye. bukan cerita "zati dan si mawas" ataupun cerita "si cantik dan si buruk rupa" ataupun cerita "sifu dan tongga" *ada kaitan ke?* kenapa saya suka cerita ni? sebab bagi saya jalan ceritanya lain daripada fairy tale lain. heroin tu bukannya princess dan bukannya datang dari keluarga yang kaya. dan dia sanggup berkorban untuk ayah dia bila dia sanggup menggantikan tempat ayah dia sebagai prisoner si beast tu *touch.. sob2..*

*her name is belle.. :)*

cerita ni unik daripada fairy tale lain sebab cerita ni menekankan bahawa cinta yang sejati tu, bukanlah berdasarkan paras rupa. tengoklah, buruk2 si beast tu pun, belle ni tetap sayang kat dia. how sweet.. 

*i love this part.. comel!!*
so guys, motif entry ni ditulis adalah kerana saya bosan dan tak tau nak taip apa kat blog ni. lagi satu motif adalah kerana saya rasa ada beberapa part dalam hidup saya yang agak sama dengan cerita ni. cuma kalau nak buat jadi versi fairy tale, kena tukar tajuk jadi macam ni, "not-so-pretty and the not-so-beast". kenapa? biarlah rahsia. hehe.. 

anda pulak? apa fairy tale pilihan hati anda? share2 lah sikit dengan saya. bak kata pepatah korea, sharing is caring. oklah guys. i'll end this here for now. chow.. tata.. assalamualaikum..

thanks for reading guys!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: