Monday, May 23, 2011

Day 5: what makes me different from anyone else

ASSALAMUALAIKUM..

hai semua!! maaflah sebab tak update semalam. sebab terlalu khusyuk melayan drama nur kasih kat youtube, sampai terlupa nak mengupdate blog tercinta ni. ok2. disebabkan saya tertinggal satu hari daripada kawan2 saya yang dah masuk hari keenam cabaran 30 hari ni, maka, saya nak settlekan benda ni dululah ye. idea untuk buat post lain memang ada. tapi belum diterjemahkan dalam bentuk penulisan di blog lagi. tunggu ye? ok, berkaitan tajuk hari ni, apa yang membuatkan saya berbeza dengan orang lain. erm, saya tak pernah pun fikir pasal ni. walaupun kadang2 memang saya rasa saya berbeza dengan orang lain *apa kau cakap ni deeya weyh...* ok now, let's get started..

  • TAK TAHAN PEDAS TAPI MAKAN JUGAK
ok. ni satu kelemahan saya yang saya tak berapa suka. tak tahan pedas. entah dari mana saya dapat genetik ni, saya pun tak tau. family saya semua kuat makan pedas. but not me. well, kadang2 saya try jugaklah kan nak makan pedas. but then at the end, mesti perut saya jadi kembung dengan air. haha.. nak hilangkan pedas punya pasal, mestilah minum bergelen2 air. ibu saya pun cakap, "kau ni ngah, pedas sikit pun tak boleh" hehe.. sorry bu. bukan angah yang control lidah ni. tapi yang peliknya, kadang2 bila orang cakap makanan tu pedas, saya pulak yang cakap tak pedas. dush~~ memang sangat pelik ok?

  • SUKA BARANG YANG NAMPAK VINTAGE
ramai kawan2 saya malah family saya pun, tak suka barang2 yang macam ni. but yeah sometimes taste saya memang teruk pun. haha.. sampai kadang2 bila nak beli barang, saya lebih prefer orang lain pilihkan untuk saya daripada saya pilih sendiri. kenapa? sebab semua orang cakap taste saya tak best. duhh.. sedih ok? tapi kalau barang2 yang nampak vintage ni, saya suka sebab ia nampak klasik. contohnya baju kurung cotton yang corak macam orang dulu2 pakai tu. walaupun ada orang yang tak suka, tapi saya suka *muka mintak penampar. haha*

  • SUKA LAGU LAMA DAN TAK BERAPA LAYAN LAGU BARU
hah, yang ni lagi satu. kebanyakan kawan2 saya, suka lagu lama dan masih layan lagu baru. tapi entah kenapa, saya tak berapa suka lagu2 baru ni. macam takde penceritaan. err, tu bagi sayalah. tak taulah kan bagi anda macam mana. so, saya lebih prefer lagu lama. anda tak suka? up to you..

  • ULTRA SENSITIF TERHADAP MASALAH
contohnya, kalau ada kawan saya bergaduh, dan benda tu sampai ke pengetahuan saya, saya akan jadi stress. kenapa? sebab i will spend most of my time think of the way to solve THEIR problem. saya yang fikir ok? bukan tuan punya badan. haha.. terukkan? tu belum kira masalh sendiri lagi tu.

oklah guys. rasanya tu je kot. tak tau nak tulis apa dah. erm, actually, i already late for my appointment. haha.. appointment apakah? appointment dengan kawan baik sayalah.. tuan nor farhana. oklah guys. i'll end this here. chow.. tata.. assalamualaikum..

thanks for reading guys..
terima kasih..
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: