Wednesday, May 11, 2011

i'm wondering..

ASSALAMUALAIKUM..


*comelnya budak kecik ni berfikir.. haha..*
i've been wondering about a few things lately. nak tau ke apa yang say dok fikir2kan tu? betul nak tau? tapi kenapa? *banyak tanya la pulak kan..* erm, i'll just let you all know what i've been thinking. manalah tau anda semua boleh bagi jawapan yang saya nak kan? boleh ek? kalau anda tak bagi jawapan, saya pun tak tau sampai bila saya akan terfikir2 macam ni. huhu~~ ok, jom start dengan point pertama..

  • MACAM MANA BLOGGER TERKENAL BOLEH JADI TERKENAL?
ok. ni takde kena mengena dengan minat saya berblogging tapi sebagai manusia biasa say tertanya2 jugaklah macam man mereka boleh raih sampai berpuluh2 ribu follower. er, saya tak nafikan saya pun ada jugaklah kan follow beberapa orang blogger terkenal. tapi the reason kenapa saya follow mereka adalah sebab saya tertanya2. kenapa ramai orang follow mereka. sebab kadang2 saya tengok entry mereka biasa je. lagilah menambahkan tanda tanya dalam minda saya ni. toing.. toing.. kenapa ye? boleh tolong jawabkan tak?

* i wonder how, i wonder why..*
  • KENAPA FILEM MELAYU SEKARANG NI, JARANG MENCERMINKAN BUDAYA MELAYU TAPI LEBIH KEPADA BUDAYA BARAT?
soalan ni lah yang saya akan tanya pada diri saya stiap kali saya menonton filem2 melayu zaman sekarang ni. anda perasan tak, kebanyakan filem atau drama melayu sekarang lebih mencerminkan budaya barat. semua ni boleh dilihat dengan jelas daripada cara pemakaian, cara percakapan malah cara hidup pun sama. peluk2 sana sini. cium sesuka hati. lelaki dan perempuan yang takde ikatan duduk berdua dalam satu rumah. hey come on la. mana nilai2 moral yang kononnya mencerminkan imej melayu yang sopan santun, lemah lembut bla.. bla.. bla.. boleh anda semua bagi saya jawapannya? memang boleh kena darah tinggi tau kalau tengok cerita2 melayu yang macam tu. anda terfikir tak yang keruntuhan moral remaja sekarang berpunca dari media massa? *maaf ter'emo. hehe..*

*contoh filem yang tunjukkan nilai negatif. anda tak rasa ia mampu mempengaruhi remaja?*


ok. dah habis dah entry ni. maaf andai andaian yang saya buat kat atas tadi menyinggung sesetengah pihak. itu opinion saya. anda punya, saya tak tau lah kan. mungkin opinion anda berbeza dengan saya kot. oklah. i'll end this here. chow.. tata..

thanks for reading this entry..
gamsa hamnida..
ukhuwah fillah abadan abada.. :)


No comments: