Wednesday, May 18, 2011

cerita berkaitan esok..

ASSALAMUALAIKUM..

maaf kerana saya tak mengupdate sekerap selalu. ini kerana saya kekeringan idea dan kemalasan fizikal dan mental untuk menaip di keyboard ni. haha.. maaflah ye.. saya memang pemalas. entry kali ni saya nak cerita tentang esok. apa jadi esok? nak tau? proceed lah baca.. tak surpriselah kan kalau kasi tau awal2.

esok bersamaan hari rabu, bertarikh 18 mei 2011. cuba teka apa akan jadi pada tarikh tu? tekalah cepat!! esok merupakan hari di mana result kami, pelajar2 program matrikulasi akan diumumkan *amek kau ayat skema badak laut* esoklah hari yang akan menentukan hala tuju kami lepas ni. ya ALLAH.. berdebar yang amat sangat ok? tak sanggup rasanya nak tunggu esok. 

saya takut nak berharap. sebab saya pernah rasa pedihnya kecewa bila harapan saya tu hancur lebur berderai2. saya takut jugak nak target apa2 and now, keyakinan diri saya dah semakin menurun sejak insiden itu. insiden apa? insiden pada hari dapat result semester satu lah bro. time tu, target saya memang tinggi. malah, saya sedar sekarang ni yang target saya, tak setimpal dengan usaha saya. so, it's worth sebenarnya. result saya tyme tu sebenarnya, not bad lah kalau nak banding dengan orang lain. tapi disebabkan kawan2 yang dekat dengan saya time tu semuanya dapat result yang "woww!!" ditambah pulak dengan target saya yang tak tercapai tu, rasa kecewa yang teramat sangat plus lagi dengan perasaan down yang saya rasakan time tu memang bermaharajalela. about a month tau saya nak recover balik dari perasaan saya yang memang dah tahap stokin punya down tu. yela, mana taknye, roomate saya 4flat, kawan baik saya pun 4 falt. dush.. tuhan jela tau apa perasaan saya time tu. kerja saya waktu tu cuma menangis, menangis dan menangis. fuhh..


but then alhamdulillah, i got my spirit back. saya try buat yang terbaik dalam setiap kuiz dan assignment saya. walaupun buku tutor saya still ada muka surat yang melopong tunggu saya isikan. haha. but that's it. i had enough of the bad feeling. and i want to get rid of it immediately. so, i try my best to improve myself. dengan dorongan daripada cikgu2 especially cikgu salmi yang tersayang and my family especially my mom. alhamdulillah ujian pertengahan semester saya improve much better daripada final exam semester 1 saya. walaupun bukanlah 4flat kan of course. tapi saya dapat rasa the sweetness of being successful. tapi still, saya fobia dengan rasa kecewa yang pernah membelenggu saya. 

*this is what i felt at that time*
and now, detik waktu dan saat itu dah datang lagi!! sorry ye ibu and ayah sebab angah tak dapat nak bagi target pointer angah macam selalu. angah terlalu takut untuk letak target sekarang ni. angah takut kecewa lagi. and i can't bear that anymore. tak sanggup lagi nak rasa down macam tu. negative minded kan saya? haha.. saya fobia ye guys. so, don't blame me. saya dah mula rasa takut kalau2 usaha saya selama ni masih tak cukup bagi saya untuk skor dalam exam kali ni. so guys.. what should i do? macam mana nak tingkatkan balik rasa yakin saya ni? i really really need some advice. doakan saya supaya dapat result yang gempak untuk exam saya kali ni ye? or else, saya takkan bukak facebook dan update blog untuk beberapa hari. fuhh.. sangat berdebar dan nervous. oklah guys. do pray for me ya? chow.. tata..

p/s: to my dears,
raja, tika, nisa, semua penghuni aras 2 wing a blok c2,
semua pelajar hayat dua dan semua pelajar H2P1,
all the best ok guys.
saya tak janji untuk merojer2 anda semua setelah saya cek result nanti.
haha.. apa2 pun good luck..

thanks for reading this entry..
gamsa hamnida..
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: