Tuesday, May 24, 2011

Day 6: A Song to Match My Mood

ASSALAMUALAIKUM..

hai semua!!! buat apakah? ehem2.. diam tak diam dah sampai hari keenam kan cabaran kita? wahaha... dah la saya ni tertinggal satu hari. agak malu ye di situ. well, anyway, tadi saya pergi sekolah!! wahaha... *jakunnya kau deeya oii..* err, ni bukan niat nak menjakunkan diri ataupun nak membajetkan diri dalam bajet 2011,saja nak bagitau anda semua. hehe.. nak tau laporan selanjutnya kat sekolah? haa.. tunggu ye.. akan di post malam ini, insya ALLAH. ok berbalik kepada topik asal. a song to match my mood. seriously guys. i've never think about this before. NEVER!! tapi disebabkan cabaran ni tanya macam tu kan? so, saya jawablah. walaupun dalam kepala memang takde apa2 idea tentang lagu? duhh.. i'll try my best ok guys? ok jom kita start journey to the west kita ni. jom2 kebabom!! *abaikan selingan yang bersifat setengah tiang ni ye..*

  • WAKTU MARAH..



ok. i admit memang video klip lagu ni agak annoying. so is the song. haha.. saya menyampah lagu ni sebenarnya. and that is why saya suka dengar lagu ni time saya marah atau tension. so that saya boleh mengajuk balik lagu ni. haha.. then rasa lega bila dah terjerit2 sambil melompat2 nyanyi lagu ni. haha.. *note that semua tu pengalaman saya time form5 je ye. sekarang dah jarang buat macam tu. huhu* 

  • WAKTU GADUH DENGAN SI GEMOK
wahaha.. i hope he don't mind i labelled him si gemuk. siapa si gemok? fathi omar la. siapa lagi. ok2 jom tengok lagu apa yang saya dengar bila saya gaduh atau berselisih faham dengan dia.


ok there it is. lagu tolong ingatkan aku. kenapa? sebab saya rasa lagu ni macam ada kesinambungan dengan kisah hidup saya. err, macam mana tu, tak payah bagitaulah kot. it's personal matter. hehe.. apa2 pun, kalau kami gaduh, dan bila saya dengar lagu ni, automatik saya akan rasa macam something wrong with me sebab dah buat dia marah. dan terus mintak maaf. the end.

  • WAKTU INSAF

ok. kadang2 bila perasaan insaf tu menjengah diri, lagu ni yang saya dengar. memang naik bulu roma ye bila dengar lagu ni. sebab lirik2 yang sangat mendalam maknanya. fuhh.. memang superb..

  • WAKTU IN LOVE
usually, time macam ni, saya lebih suka layan lagu2 jiwang zaman retro dulu2 tu. hehe.. lepas tu mulalah berangan seorang diri. contoh lagu tu ialah,


tadaa.. ni lagu yang paling jiwang yang saya pernah dengar. haha..

  • WAKTU SAYA RINDU KAWAN2 SAYA

lagu ni sangat bernostalgia ye. setiap kali saya dengar lagu ni, saya akan ingat semua kawan2 saya. terutamanya yang kat MRSM Muar dulu. sob2.. sedih tau.

  • WAKTU RINDU FAMILY

it reminds me to my family so much. bila dengar lagu ni selalunya semangat nak belajar naik balik. sebab teringat kat harapan+pengorbanan ibu dan ayah. cehh.. ayat sedih pulak. haha..

  • WAKTU NERVOUS ATAU BERSEMANGAT

yess.. lagu ni selalunya berjaya buat saya lupa pada nervous saya seketika. malah meningkatkan semangat saya lagi. wahaha.. memang terbaiklah lagu ni.

  • WAKTU SEDIH DAN HAPPY
saya takde lagu specific for both situation. saya dengar je apa2 yang suit dengan keadaan saya time tu. kalau saya sedih sebab fail exam selalunya saya takkan dengar lagu. haha.. makin menambah tension ye bila dengar lagu.


done.. ok siap sudah. banyak tu lagu yang nak match mood saya. haha.. yela orang mood tak tetap macam saya ni memang kena ada banyak lagu nak match dengan mood kan? kalau tak mau dibahamnya orang lain. err, you know what i mean. hehe.. oklah guys. i'll end this here. chow.. tata.. assalamualaikum..

thanks for reading guys!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: