Monday, May 2, 2011

what a day...

ok... hari nie sgt best but at the same time sgt DISASTER!!!!
sebenarnyer xder mood bk mengupdate belog niey pon,,
but i need to blurt it out everything that i've been feeling dr td,,
so,, dgrlaa hikayat 1002 mlm saya nie...

xnak citer pasal ape yg best...
tp nk citer pasal ape yg disaster...
yg best hold dulu keyh??
yg xbestnyer,,
kakiku terperosok ke dlm lubang sebanyak 2 kali hari nie..
i repeat..
2 KALI!!
caner ley masuk??
cani citernyer,,
aku dok bace buku citer kt uma atok,,
more details,,
kat buaian rumah atuk..
waktu nak masuk ke dlm buaian tuh,,
aku ternampak laa yg itu lantai buaian sudah belubang..
sgt berpotensi utk memamah kaki dinasour aku nieh,,
so,,
aku pun dgn penuh hati2 naik atas buai,,
sambil bg warning kat adik2 aku,,
"adik n ami jgn naik buai yer,, lantai dier lubang,, nanti korang jatuh.."
cehh,, bajet2 mcm akak mithali laa niey...
pastuh,,
tenga2 syiokk bace buku tuh,,
aku pun terasa mcm nak peluk something...
nak peluk teddy bear lerr gamaknyer,,
so,, aku dgn confidentnyer berdiri n terus melangkah keluar dr buaian tuh,,
tibe2...
gedebuk..
terperosok sudah kakiku ke dlm itu lubang...
sakitnyer,,
ya RABBI...
tp buat2 cool,,
mcm xder ape2 jd...
adik2 aku siap tanyer lg,,
"bunyi aper tuh angah??"
aku dgn mengontorol machonyer menjawab,,
"nothing.."
hehe..

ok2...
fast forward,,
ptg ituh,,
sekali lg aku menempah bahaye dgn naek ke atas itu buaian dgn akak aku pulak..
once again,,
i warned her,,
"akak hati2.. ader lubang.."
nak dijadikan cerita,,
tiba2 akurase ngantok,,
so aku pun manjakan mata aku kejap kat atas buai tuh,,
tiba2,, terdengar suara ayah panggil kitorang masok utk siap2 balik shah alam,,
aku dgn segala kemamaian melangkah keluar dr buaian tuh n sekali lagi,,
gedebuk,,
hilang terus mengantuk aku...
segar terus mata aku,,
sakit gilerr laa weyh!!!
tp sebab xder org tanyer,,
so i keep my mouth shut for a few moments...
tp lepas tuh aku bgtau kat akak,,
"kak,, aku jatuh kat lubang buaian tuh.."
kakak dgn muka xder perasaan die tuh telah mengutarakan satu perkataan yg cukup sinonim dgn beliau,,
"whatever.."
syahdu sekejap hati aku tyme tuh..
kakak aku xpedulikan aku!!!
waaaa...
nak ngadu kat ibu malu,,,
sebab dah besar..
hihi...
so,,
i just keep it by myself..
tyme tengah menaip nieh pun aku sedang menuamkan bahagian bengkak di kakiku itu dgn air batu,,
rasa lega sikit...

then here it comes the second disaster,,
jeng3...
my tendon!!!!
yes,, my tendon!!!
nape dgn tendon kau deeya??
ce citer2..
aku rase most of you dah tau yg tendon aku koyak sejak aku maen boling dgn diana nordin n mohd zuhairee kat times square 2 thn lepas...
and the bad news is,,
aku baru tau yg tendon aku tuh koyak,,
tahun lepas...
yes,,
after setahun ia koyak,,
baru aku discover yg tendon aku koyak...
what the frog betul aku nieh kan??
haha...
ok btw..
tendon aku dah beransur pulih lately nieh...
tp still,,
aku xberapa berani nak angkat barang2 yg berat cz takot die koyak balek kan..
so i take a good care of it to ensure it does not going to brake again...
tp td,,,
nak dijadikan cerita,,
aku masuk toilet,,
dah siap2 urusan akusume,,
aku pun menuju ke pintu utk keluar dr tandas itu,,
coincidently,,
tgn aku ader kat dlm poket..
so aku yg ganas tahap naga niey pun,,
menarik tangan aku tuh dgn laju n kasar tanpa sedar yg jari aku yg bertendon koyak itu sedang tersekat antara benang2 poket itu...
(korang buat2 phm la kalau xphm pun ape aku cube nak sampaikan nie.. huhu)
dan serta merta terdengarlaa bunyi mcm korang patah2kan jari korang tuh...
aku tergamam seraya mengerang kesakitan...
huhu....
then aku terus pergi kat lappy aku n taip,,
"mmg xder harapanlaa tendon aku neiy nak sembuh cepat.."
sebagai status aku kat facebook..
soo sadd...
huhu....
erm,,,
tuh jer disasternyer,,,
kalau xphm ape yg aku cube sampaikan jgn malu2 utk xbertanyer...
haha...
gurau2...
oklaa... nak titow...
assalamualaikum...

p/s: maaflaa saya guna bahasa singkatan a.k.a bahasa tidak formal jer hari niey.. ketiadaan mood+nantok+ibu jari kanan sedang mengalami maslah teknikal... harap maklum...