Wednesday, July 27, 2011

hari yang memenatkan

ASSALAMUALAIKUM..

tak taulah kenapa hari ni semua anak murid aku hyper active. masing2 dah makan maggi dua bungkus sebelum datang menuntut agaknya. naik pening kepala aku dibuatnya. sampaikan nak tinggal dorang kejap untuk pergi solat pun aku tak sanggup. sebab terlampau hyper. takut nanti entah apa2 yang dia buat kat budak2 lain.

bayangkan sampai 5 orang kanak2 hyper terlebih MSG yang aku kena jaga dalam satu masa. tak pecah pulak kepala aku. yang sorang ni perangai macam ni, yang sorang tu macam tu. rasa nak pang je semua2 mereka yang berkelakuan pelik tadi, nasib baiklah bukan anak aku.

"teacher, betul tak jawapan  ni?"
"teacher, tengok aiman ni.."
"teacher, teacher dah makan?"
"teacher, saya mengantuklah.."
"teacher.. teacher.. teacher......"

macam2 kerenah aku nak kena layan. tapi bila diingat balik, lucu pun ada dorang tu. bayangkanlah bila time aku tinggalkan dorang sebab nak pergi solat maghrib, 4 daripada 5 orang budak gedik yang aku jaga tu ikut aku pergi bilik air dengan alasan nak solat jugak. padahal kerja berlambak tak siap2 + bukannya solat pun, main air je lebih. rasa nak cepuk laju2 je mereka2 yang berkaitan.

haa.. siapa cakap jadi cikgu kumon ni senang? nampak macam senang, bak mai hang handle sorang budak terlebih MSG tengok, boleh ke tak?

*alolo.. comelnya.. ok, takde kaitan*
tapi, tugas sebagai cikgu mengajar aku macam2 perkara. walaupun aku hanya seorang guru tusyen je kan. bukanlah guru sekolah rendah yang bekerja 5 hari seminggu tu. aku kerja 2 hari je seminggu. sobss.. sadis bukan?

dan aku tau, bila sampai masa untuk aku sambung belajar nanti, aku akan rindu kanak2 terlebih minum ribena tu sangat2. walaupun ada antara mereka takdelah comel sangat pun. aku lagi comel. kuikuikui..

*alolo.. comelnya. lagi sekali..*
oklah. sekian untuk kali ni. mungkin kejap lagi akan diupdate lagi. mungkinlah ye. sebab mata yang sepet ni dah mula nak bermanja2 dengan aku ni. hahaha.. till then, assalamualaikum..

p/s: nak tukar template bloglah.
boleh tak? ehehehe..
tapi tema still warna biru.
ngee~~

thanks for reading!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: