Tuesday, July 26, 2011

ramadhan kali ini..

ASSALAMUALAIKUM..

sedar tak sedar, minggu depan kita dah nak sambut ramadhan kan? cepatnya masa berlalu. ramadhan kali ni, aku sambut dengan family. setelah hampir 3tahun tak sambut dengan mereka. alhamdulillah, dapat jugak kesempatan tu.

bila sebut perkataan ramadhan, apa yang terlintas dalam benak korang selain daripada puasa? makanan sedap2 ke? ataupun raya? aku tak taulah korang macam mana kan. tapi kalau aku, bila disebut perkataan ramadhan tu, selain daripada puasa dan solat terawih, aku akan ingat kawan2 aku kat maktab dulu.

kenapa aku ingat mereka? sebab merekalah yang jadi family aku kat muar dulu, bila aku berada jauh dari family. merekalah yang meriuhkan suasana berbuka puasa aku. merekalah yang sama2 bertungkus lumus menyediakan juadah berbuka *walaupun just ambil tray makanan dari kaunter makanan je. hehehe* 

kenangan dengan mereka memang takkan terpadam. mereka ibarat adik beradik aku. mereka keluarga terhebat aku pernah ada selain daripada family kandung aku. mereka jugaklah sahabat terbaik pernah aku kenal. takde siapa boleh tandingi mereka.

ok aku nak nangis. haha.. rindunya pada mereka tak terkata. andailah ada doremon kat sebelah aku sekarang, akan aku mintak dia bawak aku balik ke masa dulu2. untuk bersama dengan mereka semula. bergelak tawa dan menyanyi bersama.

dulu, cikgu biology aku pernah cakap,
"kawan yang sama2 ambil spm dengan awaklah yang awak akan paling susah lupakan. apa2 pun jadi, merekalah yang awak akan cari bila dah besar nanti"

and now, i do admit it. huhu..


till then, assalamualaikum..


mood: rindu yang amat sangat..

thanks for reading!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: