Thursday, July 28, 2011

nak seribu daya, taknak seribu dalih

ASSALAMUALAIKUM..

minggu lepas aku ada buat peribahasa tak? tak hengatlah. huhu.. minggu ni nak sambung lagi pasal peribahasa lagi sekali. hehehe.. ish.. susahlah update blog depan tv ni. 5 minit sekali baru timbul satu ayat. huhuhu


oklah. peribahasa minggu ini ialah nak seribu daya, taknak seribu dalih *jeng3* apakah maksudnya? takkan tak tau kot. cepuk nak? lepas kena cepuk mesti korang tau apa maksud peribahasa ni.


maksud peribahasa ni ialah *drum rolling* kalau kita nakkan sesuatu, kita akan berusaha berusaha bersungguh2 untuk mencapainya. ehehe.. oklah. ish.. susah2. tv kacau aku nak update bloglah!! waaaaa....


contoh situasi untuk peribahasa minggu ni ialah.. err.. oklah, aku nak ambik contoh pasukan bola sepak negara yang akan bertempur dengan pasukan bola sepak negara jiran malam ni. ngaummmm...


eh mengarut pulak dah. pasukan bola sepak negara kita perlu skor 2 gol mendahului pihak lawan kan? aku rasa semua orang dah tau kot. so, dorang akan berusaha bersungguh2 untuk mencapai impian kita dan mereka jugak. selaku rakyat malaysia, mestilah aku sokong malaysia kan? takkan sokong singa pulak.


eh dahlah. nak sambung tengok tv, seriously, langsung tak boleh fokus nak update blog ni. ngee~~ till the, assalamualaikum..


*harimau comel macam kucing! :D*
p/s: hidup malaysia!!

thanks for reading!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

No comments: