Wednesday, July 13, 2011

seperti lembu dicucuk hidung

ASSALAMUALAIKUM..

hai semua! minggu ni tak cerita pasal peribahasa lagi kan? tapi sebelum tu, korang ada lembu? ada? haa... hari ni cerita pasal peribahasa yang berkaitan dengan lembu2 ni.



peribahasa minggu ni, seperti lembu dicucuk hidung. mesti korang pernah dengar peribahasa ni kan? ada sesiapa yang selalu guna dalam karangan BM? bagusnya. saya tak pernah guna pun. hahaha.. oklah, maksud peribahasa ni ialah, orang yang selalu menurut kemahuan orang lain. minggu ni, saya nak buat kelainan sikitlah.

selalunya every week saya akan bagi peribahasa, maksudnya dan contoh situasi kan? tapi, minggu ni apa kata anda yang bagi contoh situasi tu kat saya. boleh? siapa yang bagi contoh paling kreatif, akan dikira sebagai pemenang.

hadiah? takde hadiah. cuma, blog anda akan direview oleh saya. oh ok, saya tau blog saya ni tak seberapa pun kan. tapi, bosanlah kalau every week saya buat benda yang sama tanpa ada respon daripada pembaca2 sekalian. so, i've decided to try this.

sila tinggalkan contoh anda tu kat dalam ruangan komen kat bawah ye. hehe.. i'm looking forward for it. harap2nya dapat sambutanlah ye. walaupun mungkin agak boring sikit. :D

lai2, jom ramai2 meriahkannya! tarikh tutup anda bagi contoh situasi tu ialah pada pukul 10 malam ni. oklah bye korang. assalamualaikum..

p/s: lately ni rasa macam blog ni kurang
menarik. apa pendapat korang guys?
blog ni tak menarik ek?

thanks for reading!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

3 comments:

biela bell said...

bagai lembu dicucuk hidung yer..

besar betul yer lubang hidung tu sampai boleh dicucuk..ekeke..

contOhnyer :

saya da seorg kwn lelaki.dia ada gf..dia syg sgt gf dia.apa yg gf dia nak sume dia bg.t'masuk la topap.nak itu nak ini sume dia bagi..tapi girl tu juz amik ksemptn ats kwn sy tu..blkg laki tu,girl tu mmg psg lain la..laki tu habis waktu n dkat beribu rggit kat girl tu..ish..dah la kaum sjenis sy pulak tu..rasa malu pun ada..*erkk..boleh jadi ke x nie dgn peribahas tu?* hehe

deeyamorten said...

hahaha... thanks for the responds ye cik bell. really appriciete it

Anonymous said...

seperti lembu d'cucuk idung.. benda ni banyak berlaku dalam perhubungan senior junior sepanjang pemerhatian saya kat asrama dulu lol.. mostly, dalam kalangan dak laki.. kalu ada senior yang cam menonjol sikit, contohnya ketua kumpulan nasyid, dak junior sanggup wat pe je untuk senior tu semata-mata untuk mendapat perhatian senior tu lol.. ada kaitan ke? haha.. entah la.. saya hancur bab peribahasa ni :P