Friday, August 5, 2011

rezeki aku malam ni. eh malam ni ke?

ASSALAMUALAIKUM..

aku rasa takde kata2 yang lebih molek untuk aku ucapkan pada saat ini selain ucapan alhamdulillah.

kenapa? meh sini aku listkan dua benda atau aku rasa lebih elok kalau aku phrase kan sebagai rezeki kat sini,

  • semalam aku mimpi makan rendang ayam. dan hari ni sepanjang hari aku asyik terbayang rendang ayam je. sungguh menggugat keimanan. tapi tanpa disangka2 rupanya makcik aku masak rendang ayam hari ni. ya ALLAH. syukur sangat3. ALHAMDULILLAH
look delicios isn't it? thanks to pakcik google
ok kita sambung rezeki yang kedua,

  • aku agak tak selesa solat terawih kat masjid depan rumah aku sebab budak2 bising main lari2 kat sebelah saf perempuan. oh bukan aku je, tapi semua ahli keluarga aku pun sama. so, hari ni, ayah ajak solat terawih kat masjid besar tempat kitorang. MASJID AL-MUNAWARAH. aku tak tau kenapa, tapi hati aku rasa tenang kat situ. syukur sangat. akhirnya dapat aku beribadat dengan tenang walaupun kat masjid besar ni habis solat lambat sikit dari masjid depan rumah aku tu. ALHAMDULILLAH.
bukan masjid ni ye. ni namanya masjid shah alam
well, let's move to another one..

  • aku bersyukur sebab masih diberi peluang untuk terus bernafas di bumi ALLAH ni, menghirup oksigen dari udaraNya, menyempurnakan ibadah kepadaNya, menggembirakan hati ibu dan ayah dan yang paling penting masih diberi peluang untuk bersyukur pada kurniaanNya. ALHAMDULILLAH

dan saya juga bersyukur kerana adanya anda yang sudi baca blog tak seberapa ni *tiba2 tukar jadi saya. haha*

tu je, assalamualaikum..

p/s: selamat bersahur semua!
:D

thanks for reading!!
ukhuwah fillah abadan abada..
:)

5 comments:

HAJAR AZMAN :| said...

Nice;)

sergeant keroro said...

alhamdulillah :)

Tea Dno said...

oh malam semalam aku makan rendang daging. lalalala.

Bitter said...

alhamdulillah deeya :))

nazira said...

wahhh.. beznyer ayamm..hu3..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/